lördag 2 mars 2013

Matte har fått spader!!

Hej igen alla monsterdiggare!!


Tjoohoo!



Ja alltså matte har fått spader i hela huvet! Jag ska tydligen bli nån slags elithund, eller soldat..? ! Ni får stötta mig här nu för det är inte bara en massa lydnadsträning nu, jo en massa motion också!!! långpromenader, cykellöpning, i 200 knyck! Det gillas!



Vägen till för normala.. Lina i snödrivan och Jamba i vattenpölen...


Igår tog hon med mig och tant Lina på en promenad, men Lina gick i strejk efter halva, hon menade på att det är djurplågeri att harva runt med en gammal dam på det här viset, över en halvmil!! Jo så Lina la sig efter drygt halva sträckan i haserna på matte och tyckte vi skulle dra ner på tempot.. Matte lyssnade till viss del så jag Jamba med spring i benen, fik stanna och vänta hela tiden.. och så typ kortade matte ner promenaden med ca 2,5 km ÄNDÅ orkade inte Lina hålla tempo!! Nä, slöa tant om jag nu ska bli elithund hur ska det gå hade hon tänkt sig , stå och vänta hela tiden? :P



Snart grilla!!!! :)


Lina på Jogersö

Jamba på Jogersö!

Försöker få fart på Lina!


Idag fick jag minsann visa upp ett tjusigt fritt följ, en snygg vittrings
apportering, men begriper inte att pinnen är så god!!! MÅSTE tugga!!! Nu ska jag se om min lätt skadade klo, och sova på en hög plats, Ja för igår när vi besökte mattes underståtare, kallas även syster, så snubblade Lina på mig!! Jäkla blindstyre och inte nog med det hon la sig med huvudet i vattenskålen!! Hahaha Så hela örat och halsen blev blöt!!! Menar jisses! ååååh shit nu kommer Lina klampandes hopp upp i soffan så man får vila ifred, för i morgon är det dags för träning med hela gänget!

Do the Jamba style natt!


Tack och hej! Jag åt upp mattes leverpastej! ;)

/Tasskramar Jamba!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar